Elektrifikasyon nedir? Sektör olarak otomotivi hangi açılardan ilgilendiriyor

Özellikle 2017’den sonra adı sık sık anılan ‘elektrifikasyon’ kavramını otomotive özel olarak tanımlarken aşağıdaki iki perspektifi ayrı ayrı değerlendirmekte fayda var: Global ve Sektörel bakış açısı.

  • Global açıdan: Elektrikli otomobillerin yaygınlaşması sürecine verilen isim; daha çok teknolojik ve tarihsel anlamda önemli bir dönüşüm hikayesi.
  • Sektörel açıdan: Otomotiv eko-sisteminin ürün, hizmet ve süreçler anlamında elektrikli otomobil ve diğer elektrikli araçları satmak ve servis etmek üzere yeniden yapılanması sürecine verilen genel isim; ilk tanımda bahsedilen sürecin hayata geçmesi için pratik anlamda bir yaklaşım ve çözümler bütünü.
Okumaya devam et “Elektrifikasyon nedir? Sektör olarak otomotivi hangi açılardan ilgilendiriyor”

Bir strateji olarak yapıcı düşünme

Çok yöntem denedim: Gayret, daha çok gayret, aşırı gayret, planlama, daha önceden planlama, daha detaylı planlama, her ihtimali göz önünde bulundurmaya çalışma, öngörü, lobi yapma, üretkenlik, daha çok üretkenlik ve daha nicesi. Çoğu tecrübeye dayalı ve emek bazlı yaklaşımlar. Hepsi iyi. Ama ilginç bir sonuca vardım: Bu yöntemlerin hiç biri istediğiniz sonuca yapıcı bir yaklaşımla odaklanmak kadar iyi sonuç vermedi.

Okumaya devam et “Bir strateji olarak yapıcı düşünme”

Danışmanlık dediğin

Ne iş yapıyorsun diye sorduklarında yanıtlamakta zorlananlardansanız, muhtemelen bir tür danışmanlık yapıyorsunuz. Yönetim danışmanlığı, proje danışmanlığı, stratejik danışmanlık, süreç ya da sistem gibi özel konularda danışmanlık yapıyor bile olabilirsiniz. Öyle ise bu çok yönlü ama tanımlaması zor ürünü kullanarak hayatınızı kazanacağınız, fırsatlarla dolu ama bir o kadar kırılgan bir kariyer yoluna hoş geldiniz.

Okumaya devam et “Danışmanlık dediğin”

Cetelem Gözlemevi – 2017 raporu

CETELEM GÖZLEMEVİ tarafından otomotiv konusunda dünya genelinde 2017 yılı için hazırlanan rapor. Türkiye içeriğinin de olması nedeniyle her yıl yakından takip ettiğimiz bu rapor özenli ve detaylı araştırma teknikleriyle hazırlanması ve otomotiv sektörü için katma değer yaratan içeriğiyle dikkat çekici sürekli yayınlardan biri olarak arşivimizde yerini alıyor.

İndirmek için Lütfen Tıklayın: Cetelem Gözlemevi – 2017 raporu

Cetelem ve bu rapor ile ilgili bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz:

“Cetelem Gözlemevi 1985 yılında; kurulmuş Flavien Neuvy başkanlığında bir ekonomik araştırma ve istihbarat birimidir. Her yıl Avrupa’daki küresel otomotiv piyasaları ve hanehalkı tüketimine ilişkin bir dizi çalışma yayınlamaktadır. Cetelem Gözlemevi Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Belçika, Birleşik Krallık, Brezilya, Çin, Fransa, Güney Afrika, İspanya, İtalya, Japonya, Meksika, Polonya, Portekiz ve Türkiye 18 ülkeyi kapsamaktadır. Cetelem Gözlemevi otomobil ve tüketici sektörlerindeki yakın ilişkiler içinde bulunduğu kilit oyuncular için bir referans noktası ve tercih edilen partner haline gelmiştir.

Tüm ekonomik ve pazarlama analizleri, öngörüler de dahil, araştırmaların ve danışman şirket BİPE’nin (www.bipe.com) verileri ile oluşturulmuştur. Tüketici röportajları TNS-Sofres tarafından 2016 Haziran ayında, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Meksika, Polonya, Portekiz, Güney Afrika, İspanya, Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’de yapılmıştır.

Türkiye Otomotiv Pazarı Araştırması

2016 yılındaki en büyük projemizi yine yabancı bir müşterimiz için yaptık. Hindistan kökenli bir otomotiv üreticisi Türkiye otomotiv pazarına giriş yapıp yapmama fikrini değerlendiriyor ve bu süreçte de yerel bir araştırma desteği arıyordu. Bu amaçla temas kurduğu iş ortaklarımızdan Barem Araştırma ile ortak olarak yaptığımız çalışma ile projeyi hayata geçirdik.

Bu konuda müşterimizin talebini tam olarak anlamak için öncelikle araştırmanın amacı üzerine konuştuğumuz birkaç online konferans yaptık. Sonuçta müşterimizin vereceği kararın Türkiye’nin sadece otomotiv sektörüne bakarak değil diğer boyutlarının da incelenmesiyle daha rahat değerlendirilebileceğini gördük. Yine müşterimizle yaptığımız görüşmeler sonucu bu boyutları aşağıdaki şekilde belirledik:

  1. Türkiye’nin sosyo-ekonomik yapısı
  2. Tasarım tarihi, Türk toplumunun beğenileri
  3. Toplumsal tercihleri etkileyen faktörler
  4. Otomotiv sektörünün kısa bir tarihçesi ve güncel pazarın değerlendirilmesi
  5. Otomotiv sektörüne özgü yasal ve teknik düzenlemeler
  6. Türk halkının iletişim alışkanlıkları / beklentileri

Aralık 2015’de başladığımız bu projeyi, 2016 yılı Nisan ayının ilk haftasında tamamlayarak müşterimize yaptığımız sunum ve yeni bir marka ve yatırımcı açısından Türkiye otomotiv sektörünün geleceği ile ilgili kendi görüşmelerimizi de aktararak ile teslim ettik.

Otomotiv Kredileri Araştırması

2015 yılının ikinci yarısında ilginç bir proje aldık: Türkiye’deki en büyük bankalardan birine büyük hissedar olarak ortak olan yabancı bir banka hızla gelişmekte olan otomotiv kredileri pazarının altyapısını araştırmak ve özellikle de neden bu sektörde bankalar değil de finansman şirketlerinin payının arttığını analiz etmek istedi. Okumaya devam et “Otomotiv Kredileri Araştırması”

Sosyal Medya Projeleri

Web teknolojileri ile ilgilenip sosyal medya konusuna girmemek mümkün değil. Ancak bu konunun kurumsal amaç & kaynaklar dikkatle değerlendirilerek ve hak ettiği ölçüde bir planlama dönemi ardından hayata geçirilmesi gerektiğini düşünenlerdeniz. Bize göre sosyal medya ciddi ve planlı olarak yönetilmesi gereken çok değerli bir mecra.

Bu konuda iki müşteri kitlesi için iki ayrı hizmet üretiyoruz:

  1. Kurum içi insan kaynağı il bu süreci yönetmek isteyenler için özel sosyal medya eğitim ve uygulama programları: Bu hizmet ile, müşterimizin ihtiyacına bağlı olarak 4-6 haftalık bir süreç ile sosyal medyayı kendi amaçlarına uygun şekilde kullanmasının yollarını öğretiyor, kimi zaman yaptığımız atölye çalışmaları ile beraber geliştiriyoruz. Bu süre içinde hem kurum içi ekibi yetiştiriyor hem de sosyal medya altyapısının kurulması ve sürdürülebilir bir boyuta getirilmesi üzerinde beraber çalışıyoruz.
  2. Özel amaçlı sosyal medya projeleri: Kimi zaman özel bir sektör ya da tanımlı bir kapsam için içeriğin sosyal medya amaçlı olarak üretilip yayınlanmasının ve etkileşiminin yönetilmesi gerekebiliyor. İki güzel örneğimiz var: İlki aile otomobili olarak konumlanmak istenen prestijli bir model için yaptığımız “Anne Blogger“lar projesi. Bu proje kapsamında müşterimiz için anne olup bu konuda nitelikli sosyal medya etkinliği olan ve blog yazıları üreten kişilerle temas ederek aracımızı test etmelerini ve görüşlerini uygun mecralarda yayınlamaları için koordinasyon görevi üstlendik. Bir başka benzer örnek yine otomotiv sektöründen bir müşterimiz için yaptığımız IK (İnsan Kaynakları) blogger’larının müşterimizin yaptırdığı bir pazar araştırması (şirket aracı olarak seçilen markanın çalışan sadakatine etkisi) konulu araştırması ile görüşlerini paylaşmalarını ve araştırma sonuçlarının açıklanacağı büyük bir kongrede sahne alacak olan etkinliğine davet eden içeriğin üretilip paylaşılmasını sağlamak şeklindeydi.

Sosyal medya öyle geniş ve dinamik bir konu ki sağlıklı olarak takip etmek ve amaçlara uygun kullanımını sağlamak oldukça önemli bir iş. Bu konuyu hem yarattığı etki hem de kurumların stratejik iletişim planlarına potansiyel katkısı açısından önemsiyor ve sosyal medya alanındaki dinamikleri ve gelişimleri bu açılardan sürekli izliyoruz.