,

CRM – Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi

2014 yılında Ziraat sektöründe Türkiye pazarına yeni giriş yapmış bir müşterimiz bir CRM projesi hayata geçirdik. Proje temel amaçlarını aşağıdaki gibi belirledik:

  1. Varolan müşteri bilgilerini konsolide etmek, doğrulamak ve gerektiği yererde revize etmek
  2. Elindeki bilgiyi aksiyon ve karar alma amaçlı olarak daha verimli kullanabilmesi amaçlı olarak düzenlemek ve arşivlemek
  3. Müşterisinin şu anki durumunu, taleplerini ve şikayetlerini kayır altına alıp bu bilgiyi ilgili kişi / departmanlara aktarmak
  4. İlk dönemi bizim tarafımızdan yönetilecek, ilerleyen dönemlerde şirket içindeki insan kaynağı ile aynı etkinlikte devam edebilecek sürdürülebilir bir CRM (müşteri ilişkileri yönetim sistemi) kurmak.

Bu amaçlarla yola çıkarak ilk 3 ayı tasarım ve planlama olmak üzere toplam 6 aylık bir süreçte CRM sistemini kurup çalıştırarak ve ilk müşteri görüşme ve kayıtlarını da kendimiz yaparak müşterimize teslim ettik.

Bu proje kapsamında CRM konusunda piyasada var olan (yerel yazılımlardan Salesforce’a kadar) bir çok çözüm alternatifini detaylı olarak inceleme fırsatı elde ettik ve şunu gördük: Müşteri ilişkileri ile ilgili sistemler süreçteki kompleks yapı ve müşterinin ihtiyaçlarının dinamik olması nedeniyle tek bir formülle çözülebilecek bir konu değil. İhtiyacı iyi anlamak ve ileride doğabilecek ihtiyaçları da iyi analiz etmek gerekiyor; sistemi kurmak nispeten basit bir süreç olsa da kurduktan sonra yeni içerik ve amaçlar için revize etmek o kadar basit değil. İşe ayrılacak olan kaynak (insan ve para) da ayrı bir konu: Başta yatırım yapmayıp manuel çözümlerle ilerliyor olmanın maliyeti çoğu zaman çok daha yüksek oluyor.

Bu projenin bizim için önemi büyük oldu: 2014 yılından bu yana bu konuda çözüm üretmeye çalışan çok sayıda küçük / büyük kurum ile görüştük. Son geldiğimiz nokta kuruma ve duruma göre çözüm üretmek en doğrusu.

Bu konuda halen çalışmaya ve çok değişik sistemler kurmaya / araştırmaya devam ediyoruz. Konu ile ilgili olarak herhangi bir sorunuz y ada yorumunuz olursa lütfen yazıya yorum bırakın ya da bize ulaşın.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın