Skip to content

Elektrifikasyon Çalıştayı

Elektrikliye geçişi kurumsal ölçekte planlama çözümü
İçten yanmalı araçlardan elektrikliye geçiş büyük bir dönüşüm; sektörümüzün fiziksel ve fikirsel olarak hazırlıklı olmadığı kadar büyük. Bu anlamda markaların global ölçekteki değişim stratejilerinin de yeterli olmadığını, ya da en azında bu hazırlığı yerele taşımanın zorluklarını deneyimleridğimiz bir dönemdeyiz.
2015 yılından bu yana bu konuda farklı ölçek, içerik ve uluslararası bağlamda projelerde görev almış biri olarak bu geçişin kolaylatırıcısı olduğunu düşündüğüm konu başlıklarının planlaması için bir yöntem geliştirdim: Elektrifikasyon çalıştayı. İçeriğini her kuruma özel olarak finalize ettiğim bu yöntemle ilgili bir örneğin akışını aşağıda paylaşıyorum.

E-Mobilite Atölyesi Gündemi:

İki günlük örnek atölye çalışması gündemi (süresi ve içeriği ihtiyaca göre revize edilebilen esnek format):

Birinci Gün

Elektrifikasyon kavramını anlamak ve kurumsal ölçekte içselleştirmek

Başlamadan Önce: Sektörde kullanılan ortak terminoloji: EV ifadeleri ve anlamlarının açıklaması.
Mevcut durumu anlamak: Yeni EV paradigması otomotiv dünyasını nasıl değiştiriyor?
Bilgi testi (Atölye Öncesi)
EV’lerin Temelleri:
Elektriğin temel bilgileri hakkında genel bilgi
Elektrifikasyon kavramının temelleri hakkında genel bilgi
Bataryaların temelleri, şarj ve 'Elektrikli Otomobil'in temelleri.
Neden şimdi?
Bu büyük değişim neden bugün oluyor?
“Hazır mıyız?” analizi:
EV rolleri: Kim ne yapıyor? Roller ve sorumluluklar düzgün tanımlanmış mı?
Tartışma Oturumu: Bu konudaki en son durumumuz nedir? Nasıl iyileştirebiliriz?
Kurumsal analiz: Bugün neredeyiz? İlerlemeyi nasıl takip ederiz?
İş ortakları: Altyapı / şarj ortakları, filo operatörleri vb.
Bayi Ağı: Hangi bayilerimiz EV satacak?
EV performans/durum takip sistemi.

İkinci Gün:

Strateji oluşturma

Distribütör ekip yerel pazar sunumu: Yerel pazar genel görünümü – EV rekabeti, pazar payı tahminleri / hedefleri
Takvim yılı için hedef sayılar veya tahminler
Müşteri deneyimi: Bir EV’ye sahip olmak / yaşamak nasıl bir şey?
İhtiyaçlar ve istekler analizi: Müşterinin neden bir EV istediğini anlayın
Yerel pazar için İhtiyaçlar ve İstekler analizi.
EV müşterisi nasıl farklıdır? Ona nasıl yaklaşmalıyız?
Zor durumları yönetme (bayi ve müşteri perspektifleri)
EV’lerin avantaj ve kısıtlamaları hakkında rehberlik
Teknoloji ve sahiplik hakkında net cevaplar verebilme yeteneği geliştirmek
Tartışma Konusu: Global konulara ek olarak, düşündüğünüz (yerel) faydalar ve kısıtlar neler olabilir?
Uzun vadeli strateji:
Kurumsal EV Rehberi geliştirme
Satış
Satış sonrası
Pazarlama ve iletişim
EV’lerin ikinci el değerini / satışını nasıl yönetiriz?
Filo satışları başlığını nasıl yönetiriz?
Tartışma konusu: EV Filo satışları konusundaki duruşumuz nedir? Şu anda bir önerimiz var mı?
Yerel basın: Medya ilişlileri konusunu EV özelinde nasıl yöneteceğiz?
Faydalı EV Araçları: Menzil hesaplayıcı, sahip olma maliyeti hesaplayıcı vb.
Etkinlikler ve aktiviteler (başlangıç, test sürüşü, müşteri etkinlikleri)
Marka yönetimi seviyesinde (örn: iç etkinlikler, basın etkinlikleri vb.)
Bayi seviyesi

megaphone
©️
2025
Arsan Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. 2009 yılında tarafından kurulmuş, otomotiv sektörüne özel bir danışmanlık şirketidir. Bu sitede yer alan yorum, bilgi ve içeriğin her hakkı saklıdır; kaynak belirtilerek alıntı yapılabilir, onay alınmadan herhangi bir bağlamda kullanılamaz.


Want to print your doc?
This is not the way.
Try clicking the ⋯ next to your doc name or using a keyboard shortcut (
CtrlP
) instead.