2013 yılında İzmir’de yerleşik orta ölçekli bir bisiklet fabrikası için detaylı bir stratejik iş planı hazırladık.
Üç ay süren bu proje kapsamında:
- Öncelikle Türkiye bisiklet piyasasındaki genel dinamik ve yakın gelecek için beklentileri inceledik. Sektörün önde gelen isimleriyle konuştuk ve ayrıca 311 kişinin katılım sağladığı bir online anket düzenledik.
- İkinci aşamada Çin’de yapılan dünyanın en büyük bisiklet fuarlarından birini ziyaret ederek sektörün global dinamiklerini inceledik.
- Firmanın hali hazırda ilişkisi bulunan Hollanda’da bulunan bir perakende zinciri ile olası işbirliği imkanlarını inceledik.
- Fabrikanın finansalları dahil olmak üzere içinde bulunduğu durumu fiziksel olarak inceledik
- Tüm bunları bir araya getiren bir analiz ve orta vadeli bir iş planı hazırladık ve müşterimize sunumunu yaptık.
Bu enteresan sektörde yaptığımı geniş kapsamlı araştırma ile konunun hem üretim hem de perakende boyutu ile ilgili olarak bilgi ve tecrübe edindik.
Ama bundan daha önemlisi, “İş Planı” hazırlamakla ilgili önemli yapı taşlarını yerine oturtma fırsatı ele geçirdik.
Özellikle girişimciler ve yaptığı ticareti objektif olarak değerlendirmek isteyen her tür şirket için çok yakında “iş planı nasıl yapılır?” konulu bir blog yazısı paylaşacağız.