Uzun süredir üzerinde çalıştığımız konulardan biri sporun pazarlama amaçlı olarak kullanımı. Bir çok farklı alanda ön çalışmasını yaptığımız bu konuda ürettiğimiz projeler şu ana kadar otomobil sporları alanında ve otomotiv sektörü için oldu.
Spor gibi daha çok dinamik boyutları ile tanınan bir konunun stratejik iletişim amaçlı olarak kullanımı Türkiye’de çok yaygın değil, varolan örnekler de daha çok sponsorluk kapsamında hayat buluyor.
Biz spor ve sporla ilişkili olarak yapılan her türk sponsorluk faliyetinin pazarlama ve stratejik kurumsal hedeflere hizmet edecek şekilde kurgulanıp hayata geçirilebileceğini düşünüyoruz.
İlk örnek: Castrol Ford Team Türkiye
Bu projelerin ilk örneğini 2013 yılında müşterimiz Castrol Ford Team Türkiye’nin genç pilotu Murat Bostancı’nın Dünya Gençler Ralli Şampiyonası (JWRC – Junior World Rally Championship) programı için yarattık. Bu kapsamda sporcumuzun bu şampiyonaya katılması için gereken anlaşmaların yapılması, yurtdışı yarışlar sırasında ihtiyacı olan süreç yönetim ve danışmanlığı, sporcu koçluğu, programın yurt içi ve dışında duyurulması için gereken temasların yapılıp yayın kuruluşları ile anlaşmaların sağlanması gibi boyutlar olduğu gibi, sponsor Castrol ve Ford markalarının stratejik iletişim planlarına hizmet edecek nitelikte içeriğin üretilmesi ve doğru şekilde servis edilmesi de vardı.
2016’da bu kez Ford Otosan iletişimi için çalıştık
Benzer şekilde 2016 yılında yine Castrol Ford Team Türkiye’nin ihtiyacını karşılayacak şekilde ancak bu kez müşterimiz Ford Otosan olarak bir motorsporları süreç danışmanlığı projesi yürüttük.
Bu projede amacımız motorsporları ekibinin ürettiği sportif sonuçların kurumsal ve stratejik amaçlara uygun olarak kullanılmasının sağlanmasıydı. Bu yönde hem şirket içi hem de şirket dışı iletişim kanallarını inceleyerek bunların ihtiyaç duyduğu içeriğin doğru zamanda doğru kişiye ulaşmasını sağlayarak verim ve etkisini arttırdık.
İkinci aşamada ise takımın orta / uzun vadeli sportif hedeflerinin Ford markasına olan katkısını inceleyerek bu sportif pakedin güncel gündem ve marka algısına yaratabileceği fayda özelinde nereye doğru gitmesinin daha uygun olacağı üzerine çalıştık.
Sonuç olarak ortaya 2016 – 2018 yıllarını kapsayan 3 yıllık bir sportif ve stratejik iletişim planı çıktı. Halen devam etmekte olan bu proje kapsamında müşterimiz ve projenin diğer paydaşlarıyla yakın çalışarak hem müşterimizin hem de Türkiye’nin hızlı değişen gündemine göre revizyonlar yaparak projeden marka adına maksimum faydanın alınması için gayret gösteriyoruz.
Yakın dönem için temel hedefimiz müşterimizin sadece Türkiye içinde değil, uluslararası spor arenasında da başarılar kazanmasına destek olmak.
Diğer Sporlar
Sporla pazarlamanın büyük potansiyel taşıdığına inanıyoruz. Bu açıdan ilgi alanımız sadece motorsporları ile kısıtlı değil. 2014 ve 2015 yıllarından dayanıklılık sporları olan Triatlon, Ironman ve Tenis alanında da üç ayrı proje üzerinde çalıştık. Ancak henüz bu projelerin hayata geçmesi için gerekli kaynağı yaratamadık. Konunun hem teorik hem de kavramsal boyutu üzerinde sürekli çalışmaya ve dünya üzerindeki başarılı örnekleri incelemeye devam ediyoruz.