2016 yılındaki en büyük projemizi yine yabancı bir müşterimiz için yaptık. Hindistan kökenli bir otomotiv üreticisi Türkiye otomotiv pazarına giriş yapıp yapmama fikrini değerlendiriyor ve bu süreçte de yerel bir araştırma desteği arıyordu. Bu amaçla temas kurduğu iş ortaklarımızdan Barem Araştırma ile ortak olarak yaptığımız çalışma ile projeyi hayata geçirdik.
Bu konuda müşterimizin talebini tam olarak anlamak için öncelikle araştırmanın amacı üzerine konuştuğumuz birkaç online konferans yaptık. Sonuçta müşterimizin vereceği kararın Türkiye’nin sadece otomotiv sektörüne bakarak değil diğer boyutlarının da incelenmesiyle daha rahat değerlendirilebileceğini gördük. Yine müşterimizle yaptığımız görüşmeler sonucu bu boyutları aşağıdaki şekilde belirledik:
- Türkiye’nin sosyo-ekonomik yapısı
- Tasarım tarihi, Türk toplumunun beğenileri
- Toplumsal tercihleri etkileyen faktörler
- Otomotiv sektörünün kısa bir tarihçesi ve güncel pazarın değerlendirilmesi
- Otomotiv sektörüne özgü yasal ve teknik düzenlemeler
- Türk halkının iletişim alışkanlıkları / beklentileri
Aralık 2015’de başladığımız bu projeyi, 2016 yılı Nisan ayının ilk haftasında tamamlayarak müşterimize yaptığımız sunum ve yeni bir marka ve yatırımcı açısından Türkiye otomotiv sektörünün geleceği ile ilgili kendi görüşmelerimizi de aktararak ile teslim ettik.
One Reply to “Türkiye Otomotiv Pazarı Araştırması”